Месяца ноября двадцать девятаго
дня празднуем память
святаго священномученника
ФИЛУМЕНА
СВЯТОГРОБЦА
НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ
На «Господи,
воззвах», глас 4.
Подобен:
Яко добля:
Орýнды прозябéние,/ отóка Кúпрскаго
удобрение/ и Цéркве Сиóнския новоутверждéнная огрáдо,/ Филумéне премудре,/
воспевающе тя, светло взываем:/ изрядный священнострадáльче,/ не престáй,
Христа умоляя,/ избáви твоими молúтвами// льстúваго злóбы.
Яко сокровище всечестнóе,/
нетлéнное тéло твое, Филумене,/ в Сион принесóша/ благодáтию Божия Духа/ и
положúша в Сихéме,/ прославленное во ограде Иáковля студенцá,/ яко да выну семý
покланяющеся благоговéйно,/ благодать почерпáем,// от них искипáющую.
Безчéстных тéслица/ немилосéрдно
тя умертвú/ в последняя лета, честный Филумене,/ у клáдязя святаго,/ идеже
самаряныню срéте Христос,/ Богочеловек и
Господь,/ Иже прият святую душу твою/ в Чертоги Небéсныя радости// и Божéственнаго
блаженства.
Священников правило/ и
мучеников похвала/ днесь да поется святыми пéсньми/ Филумен богонóсный,/ огнь
многосвéтлый Христовы любвé,/ благоговения и благодати сиянии/ и добродетели
страстотéрпческия лучáми/ озаряяй в подсóлнечней// православных собрания.
Слава, глас 2:
Мучéния вкусúвшаго чашу/ у
Иáковля живонóснаго студенцá,/ Филумéна, новаго священнострадáльца,/ вéрнии, да
восхвáлим:/ сей бо, возжадáвый издéтска/ любвé и прáвды Господни,/ яко елéнь,
потечé/ ко истóчником спасения,/ Ставровунúйстей горе и Мéстом Святым,/ и ныне
Христý, Источнику животá,/ свеселяся непрестáнно,/ молит Его освятúти// любовию
право прáвящих слово Истины.
И ныне, глас тойже:
Все упование мое на Тя
возлагаю,/ Мати Божия,// сохрани мя под кровом Твоим.
На стиховне,
глас 2.
Подобен:
Доме Евфрафов:
Кровьмú свящéнными/ рúзу
твою очервленúв,/ у клáдязя, мýчениче, Иáковля,/ возшел еси// к Едему, Филумéне.
Стих: Праведник яко фúникс
процветéт,/ яко кедр, иже в Ливáне, умножится.
Цвéтице младóе Орýнды,/
благоуханием твоих дóблестей/ окропил еси/ Христову Церковь,// богокрáсный
Филумéне.
Стих: Насаждéни в дому Господни,/
во двóрех Бога нашего процветут.
Радуйся, страдальцев/ и иерéев
слáво,/ честных священномученик древних/ подобноревнúтельный// Филумéне треблажéнне.
Слава, глас и
подобен тойже:
Силу изобильно прияв,/
Троице Святая,/ по благодати Твоей/ прослáви Твою державу// страдáнием Филумéн.
И ныне, глас и
подобен тойже:
Чадо возлюбленное/ Сына
Твоего, Богородице,/ Филумéн божественный,/ Его ради, любóвию// в Сихéме
пострадал есть.
НА ВЕЛИЦЕЙ
ВЕЧЕРНИ
На «Господи,
воззвах», глас 1.
Подобен:
Небесных
чинов:
Пéсненно сошéдшеся, да
торжествýим,/ совершáюще пáмять/ Филумéна божéственнаго,/ в нáша бо временá/ деянием
очищéн,/ пóдвигом страдáльчества просия,/ от Бога достойно прияв// победы венец
нетлéнный.
Паче солнца возсиявшаго
Филумéна/ во Орýнде Кúпрстей/ и озарúвшаго мир/светом благочéстия, и добродéтели,/
и дóблестным подвигом страдáльчества,/ вси благоговéйно да воспоúм// яко нóваго
священномýченика Христова.
Яко всеплóдие, страдáльче,/
и заклáние божéственное/ Христý Жизнодáвцу Иисýсу принесéн,/Филумéне треблажéнне,/
от Тогó и сподóбися слáвы,/ яже пáче умá,/ в Небéсных скúниях,// священномучениче краснéйший.
Остáвив кров свой,/ горы крéстныя
Ставровунúйския[1]/
с брáтом вкупе достúже,/ в нейже бе искушéн/ послушáния яко скрижаль,
Филумене,/ и яко твердыня/ богоугоднаго нрава,// благочестия и чистоты.
Госпóдня стада áгнче
новозаклáнный,/ чýдно Цéркве укреплéние и нерушúмо,/ отче Филумéне треблажéнне,/
и новоздáнное утверждéние благочéстия,/ тя благоговейно да почтим,//
православных собрания.
У честнáго студенцá[2]
Самаряныни,/ яростию убиéнный,/и кровопролúтно изсечéнный,/ в лéта послéдняя,/
мýчениче и свидéтелю Христóв,/ богонóсе Филумéне,/ ликóм непобеждéнных/ и
доброорýжных страдáлец// сопричéлся еси.
Слава, глас 6:
Пóстничеством предуготóвився/
и сподóбився свящéнства,/ егóже Господь Своими Ангелы утвердú,/ равноáнгельно
пожил еси/ в Мéстех Святых, богопрохóдных,/ Филумéне всеблажéнне,/ пáче бо себе
самáго,/ и всех знáемых, и мимотекýщих/ Владыку любя,/ светлость внутрь души
приял еси благодáти/ и свет содéлался еси всем/ добродéтели и дóблести твоея
явлéнием:/ и ныне Царствия Небéснаго пóчести прияв,/ свящéнником преподóбным/ и
мучеником свеселúшися/ и Гóсподеви мóлишися/ éже помúловатися душáм,// чтýщим в
пéснех страдáния твоя.
И ныне, глас
тойже. Богородичен Догматик: Кто Тебе не ублажит:
Притчей
Соломоновых чтение:
Аз премýдрость вселúх совéт, и рáзум и смысл áз призвáх.
Стрáх Госпóдень ненавúдит непрáвды, досаждéния же и гордыни, и путú лукáвых: возненавúдех же áз развращéнныя путú злых. Мóй совéт и утверждéние, мóй рáзум, моя же крéпость. Мнóю цáрие цáрствуют, и сúльнии пúшут прáвду: мнóю вельмóжи величáются, и властúтилие мнóю держáт зéмлю. Áз любящия мя люблю, úщущии же менé обрящут благодáть. Богáтство и слáва моя éсть, и стяжáние мнóгих и прáвда. Лýчше éсть плодúти менé, пáче злáта и кáмения дрáга: моú же плоды лýчше сребрá избрáнна. В путéх прáвды хождý и посредé стéзь оправдáния живý, да разделю любящым
мя имéние, и сокрóвища úх испóлню благúх. Áще возвещý вáм бывáющая на всяк дéнь, помянý, яже от вéка, исчестú.
Премудрости
Соломоновы чтение:
Прáведных дýши в руце
Бóжией, и не прикóснется их мýка. Непщевáни быша во óчiю безýмных умрéти, и вменúся озлоблéние исхóд úх, и éже от нáс шéствiе сокрушéнiе: онú же сýть въ мúре. Úбо пред лицéм человеческим áще и мýку приúмут, уповáние úхъ безсмéртия испóлнено: и вмáле накáзани бывше, велúкими благодéтелствовани бýдут, яко Бóг искусú úх и обрéте úх достóйны себе: яко злáто в горнúл искусú úх, и яко всеплóдие жéртвенное прият я. И во врéмя посещéния úх возсияют, и яко úскры по стéблию потекýтъ: сýдят языком и обладáют людьмú, и воцарúтся въ нúх Госпóдь во вéки. Надéющиися Нáнь уразумéют úстину, и вéрнии въ любвú пребýдут емý, яко благодáть и мúлость в преподóбных егó и посещéние во избрáнных егó.
Премудрости Сирáховы
чтение:
Чáдо, въ крóтости делá твоя препровождáй, и человéком приятным возлюблен бýдеши. Елúко велúк есú, толúко смиряйся, и предъ Гóсподем обрящеши благодáть. Мнóзи сýть высóцы и слáвни: но крóтким открывáются тáйны, яко вéлия сúла Госпóдня, и смирéнными слáвится. Вышших себé не ищú и крéпльших себé не испытýй. Яже тú повелéнна, сия разумевáй: нéсть бо тú потрéба тáйных. Во избытцехъ дéл твоúх не любопытствуй: вящшая бо рáзума человéческаго покáзана тú сýть: мнóги бо прельстú мнéние úх, и мнéние лукáвно погубú мысль úх. И любяй бéдство впадéт в нé: сéрдце жéстоко озлóбится на послéдок: сéрдце жéстоко отяготúтся болéзньми, и грéшник приложúтъ грехú на грехú. В наведéнiи величáваго нéсть изцелéнiя: сáд бо лукáвствия вкоренúся в нéм. Сéрдце разумúваго уразумéетъ прúтчу, и ýхо слышателя вожделéние премýдраго.
На литии
самогласны
Глас 1-й
Веселúся о Господе,
празднолюбцев сóнме,/ зря предúвно прославляемаго/ в Божéственных Скúниях Филумéна,/
нóваго священнострадáльца:/ друг бо блúжний Госпóдень наречéся/ и добродетели
спýтник и совсéльник,/ мýченичес-кую кончúну срéте/ и сугýбых сподóбися венцéв,/
сего ради ныне дéмоны сúлен отгоняти/ и неисцéльныя болéзни врачевáти/ его
призывáющих// и чтущих в песнех память его.
Глас 2-й
Одéявся крéпостию Небéсною/
и дерзновéнием Ангельским,/ прещéния и свирéпствие злоначáльника/ небрег, Филумéне,
мýчениче крепкодýшный:/ заклáн убо/ междý студенцéм Иáковлим и Жéртвенником,/
якоже дрéвле Захáрия,/ себé заколéние священное/ Христу принéсл еси,/ и ныне, древа
животнаго наслаждаяся/ во граде Христа Всецаря,/ немолчно предстáтельствуеши о
исцелéнии мúра// и спасении душ наших.
Глас 3-й
Нетлéния Владыка/ мýченическое
тело твое/целéб показа воúстинну/ потóк приснострýйный/и дéмонов губúтеля скорéйшаго:/
тем вси тя почитáюще, Филумéне,/ и всеблагоговéйно в Сихéме мóщи твоя лобызáюще,/
молéний ко Владыце твоих прóсим// к жúтельству лýчшему.
Глас 4-й
Мýченическими болéзньми/ дрéвним
мýчеником поревновáв, Филумéне,/ рáвных тем венцéв приобщúлся еси,/ дóбре свершúв
свое пóприще / в послéдняя лéта,/ жéстоко бо усéчен/ в час молитвы вечéрния,/ яко
победонóсец возшéл еси/ пострадáвшаго Христа срéтити/ в Вышних Дóмех:/ и ныне,
священномýченик спребывáя сóнму/ и блаженныя радости наслаждáяся,/ всякаго
злоумышлéния врáжия избáви// прáзднующих пáмять твою.
Слава, глас 6:
В |
о иерéех новаго страстотéрпца/ и в мýченицех
святейшаго побéдника,/ Филумéна, новопожéнный Цéркве крин,/ вéрнии, достослáвно
да ублажúм:/ сей бо издéтска/ Божественныя любве исполнен сый,/ сéчивом[3]
беззакóнных/ дóблественне потщáся/ борéние скончáти/ и кровьми своими обагрúти/
ризы свящéнныя;/ и ныне к Вышнему Жертвеннику текúй/ яко иерей/ и мученик красéн
и чéстен,/ всем православным просит у Господа/ оставлéния грехов// и жизни вéчныя.
На стиховне,
глас 5.
Подобен: Радуйся:
Рáдуйся, священномýчениче
Христов,/ Ангелом согражданúне и совсéльниче,/ Орýнды, вéси Кипрския, цвéте,/
облагоухáяй ны/ вонями доблестных борений твоих;/ предобрый аромáте безмолвия,/
остáви отéческий кров/во óтроческия годы, святе,/ с честным единокрóвником
твоим,/ и ублажая вся священно безмóлвствующия,/ в Ставровунúйскую обитель
богопокровенную вселúся,/в нейже послушанию и трезвéнию,//научéн бе, мудре
Филумéне.
Стих: Праведник яко финикс
процветет,/ яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Рáдуйся, паче всех возлюбúвый/
Жизнодáвца и Богочеловéка Христа,/ Филумéне, иереев богобоязненных сияние/ и
мученик новых божественное светúло:/ яко бо агнец непорóчный/и Бóжие заколéние,/
у студенцá Иáковля всесвятáго/ претерпéвый усечения язву,/ в последняя лета,/ радостно
приéмля страсть/ в подражание Распятому беззакоными
руками/ Христу Всецарю,/ Егоже моли// спастúся благохвáлящим тя.
Стих: Насаждени в дому Господни,/
во дворех Бога нашего процветут.
Рáдуйся, благочéстия
плáменю,/Церкве новый оплóте,/Православия свéтлая похвалó,/пóстниче, священномýченик
удобрéние,/ Филумéне святе;/ темже, память твою почитáюще светонóсную,/ и нетлéнное
тело твое/лобызáюще в Сихéме, взывáем:/ овчá новозвáнное Христа,/ Того умоли в
час стрáшный Суда/тя поющих с тобою предстáти// и мирови даровáтися вéлией
милости.
Слава, глас 8:
Б |
оголюбúвое жúтельство твое/ страдальческими
напечатлев болéзньми,/ священномýчениче Филумене всечéстне,/ благоугодúв всем
человéком и Владыце всех,/ побéднаго венца/ от Того сподóбися на Небесú,/ тем яко дерзновение имéяй/ к Милостивому Господу,//
не престáй моляся о чтýщих тя.
В |
Тропарь, глас 5-й:
Подобен: Собезначальное Слово:
севышняго друга úскреннейшаго,/ при студенцé Иáковле
ныне умерщвлéннаго/ окровавлéнными супостáт рукáми,/ Филумена, вернии, да восхвáлим,/
светло вопиюще:/ Христу не престай, священномучениче, моляся,// наших страстей
отгнáти омрачéние.
Ин, глас 1-й:
Подобен: Пустынный житель:
Орýнды чадо,/ отóка Кúпрскаго
óтрасль/ и священномученика нóваго/ Иáковля божéственнаго студенцá,/ Филумéна
да почтим, вéрнии,/ яко защúтителя веры нáшея/ и непобедúмаго орýжника Христовы
úстины,/ любовию вопиюще:/ слава прослáвльшему тя Христу,/ слава к безсмертию
Упрáвльшему тя,// слава нам настáвника к Небéсным тя Показавшему.
НА УТРЕНИ
По шестопсалмии
тропарь, писан на велицей вечерни.
По первом стихослóвии
седáлен, глас 1.
Подобен:
Гроб Твой,
Спасе:
Яко иерей Божéствен/ и
страстотéрпец свéтел,/ Филумене мудре,/ испúвый мучéния ныне чашу,/ усердно
Всецаря моли/ даровати спасения воду,/ текýщую к Животу Нестарéемому,// нам,
почитающим тя.
Слава,
тойже. И ныне: Богородичен:
Живоносный Истóчниче,
Пресвятая Дево,/ Воду Живóтную источúвшая миру,/ единаго Богочеловека, Иисуса,/
даждь рабом Твоим испúти/ нетленнейших и славы непрестающия Божественных вóд,//
от человеколюбнаго сердца Твоего источáемых.
По втором
стихословии седален, глас 4.
Подобен:
Скоро
предвари:
От лет юностных/ любвé Божéственныя
огнь/ от прамáтере твоея благочестúвыя богатно восприял еси, Филумéне,/ пóслежде
от беззакóнных в Сихеме свящéнном/ мýченический венец/ радостию восприúм,
всеблажéнне:/ тем и молитвами твоими// спасай почитáющия тя.
Слава,
тойже. И ныне: Богородичен:
Тéпле молим Тя,/ Дево Мáти
Чистая,/ непрестанно моли/ от Тебе произшéдшаго Милостиваго Господа,/ страсти
лютыя укротити, ны борющия,/ и вся чувствия оградúти// вéрою выну величáющих мнóжество
чудес Твоих.
По полиелеи
седален, глас 3.
Подобен:
Красоте
девства:
В блáгости возсиял еси
жития твоего/ яко звезда пресветлая, честный Филумéне,/ мученически о Христове
славе поборáл еси,/ ныне, священнострадáльче, убиéнный,/ якоже заколéние междý
студенцем Иáковлим/и подножием Божия храма, отче,// длáньми убийц пресквéрными.
Слава:
тойже. И ныне: Богородичен:
Умерщвлéнную мою душу озари/
свéтом благодати Божéственнаго Рождествá Твоего,/ Чистая Дево Марие,/ Надеждо
ненадéянных,/ и мрак расточú многих прегрешений моих,/ яко да обрящу милость в
час Суда,/ и любовию немолчно вопию Ти:// радуйся, Обрáдованная.
По 50-м псалме
стихра, глас 6:
Яко кадило благовóнное,/ и
дар Христу святый/ принесóшася честных твоих кровéй тóки,/ священномýчениче нóвый,
Филумéне,/ нестарéющаго убо наслéдия причáстник быв,/ то стяжáв, приéмлеши обожéние//
и Господу мóлишися о душах наших.
Канон, глас 4,
егоже краегранесие:
Филумена, священномученника новаго пою. Х.М.
Песнь 1
Ирмос: Отверзу уста моя,/ и наполнятся Духа,/ и
слово отрыгну Царице Матери,/ и явлюся светло торжествуя,// и воспою, радуяся,
Тоя чудеса.
Яко свящéннейшее заколéние,/
у студенцá Иáковля/ пожéршагося, вéрнии,/ божéственными пéсньми/ Филумéна мýченика
воспоúм,/ úже нóвая явúся// веры слава и похвала.
Направил есú стопы твоя,/
священномýчениче Филумéне,/ ко обители Ставровунúйстей Честнáго Крестá/ вкупе с
братом твоим,/ от благочáдныя веси,/ Орýнда именýемей,// и уединéннаго жúтельства
образ соделался еси.
Чистéйшее светило/ и ярчáйшее,
Филумéне,/ семéйства многочáднаго питóмче,/ от юности ты верою утверждéн бе// и
возсиял есú всем благочестием своим.
Богородичен: Настáви, Владычице,/ к пáжитем
радостным благодáти,/ всех, воспевáющих светло Твоя чудеса/ и божéственнаго
Филумéна// заколéние величáющих слáвное.
Песнь 3
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице,/ живый и
независтный Источниче,/ лик себе совокýпльшия духовно утверди,/ в божественней Твоей
славе// венцев славы сподоби.
От юных лет/ вперúв Христóви
сердце твое,/ тем и послéдовал еси,/ Филумéне преподóбнейше,// рáдостне Украсúвшему
тя нетлéния венцéм.
Мýчеников ликóм/ причтéн быв,
Филумéне,/ и мýченическаго доброслáвия сподóбився,/ весéлие и рáдование наслéдовал
еси,// úхже и нас сподоби.
Всечестное прозябение
Кипрское,/ рачéнием ко Господу/ от младéнства напитáнный,/ отéческий кров остáви,
Филумéне,/ и скóро во свящéннейшую/ обитель Ставровунúйскую// вселúлся еси.
Богородичен: Ума моего темнúцы озарú/ и
очесá душéвная/ рабá Твоего просветú,/ очернéнная страстьмú,/ Мати Божия,/ Яже
Светодáвца Гóспода,// Едúнаго Богочеловека рóждши.
Седален, глас 3.
Подобен: Божественныя веры:
Яко всесвящéнный áгнец/ пожéрлся
еси в Самарии, у Иáковля студенцá,/ егоже воды Богочеловек испú/ от рук почéрпшей
Самаряныни,/ священномучение Филумéне всечестне,/ и обагрúл еси одежду
священную// кровей своих Божественными тóки.
Слава, той же. И
ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Якоже Чúстая, Дево Мати,/ и
Нескверная Богородительница,/ нечистых мя страстей свободи,/ Сына Твоего на
всякий день прославляюща Пренепорóчнаго/ и величающа Тя, Нескверная, мира
Владычице,// молитвами Твоими очистúтельными ко Всецарю.
Песнь 4
Ирмос: Седяй в
славе на престоле Божествá,/ во облаце легце,/ прииде Иисус Пребожественный,/
нетленною дланию и спасé зовущия:// слава, Христе, силе Твоей.
Весь божéствен/
и богоприятен явúся, святе,/ ныне в Сиóне/ Мéстом Святым послужúвый/ и длáньми
убийц/ святейшую кровь твою// в Самарúи излúв, Филумéне.
Закон Божественный/ возвещáя
невéрным,/ святе Филумéне,/ и посредé волкóв/ богоприятно, отче, подвизáяйся,/
не возмогл есú избежáти челюстéй их,// жáждущих растерзати тя.
Во иерéех/ украсúтель слáвен
еси,/ Филумене святе,/ студенцá Божественнаго,/ у негóже Фотúну Самаряныню/ срéте
иногдá Мессия Христос,// дáрующий нам воду жизноподáтельную.
Богородичен: От утрóбы Твоея,
Богородице,/ пáче слова и пáче ума/ Христос произыде,/ мирови дáруяй бытиé/ и
спасáяй от бед и печалей/ выну Твоя чудеса// величáющия.
Песнь 5
Ирмос: Ужасошася
всяческая/ о божественней славе Твоей:/ Ты бо, Неискусобрачная Дево,/ имела есú
во утробе над всеми Бога,/ и родила есú безлетнаго Сына,/ всем воспевающим Тя//
мир подавающая.
Кáплями честных
кровéй твоих/ ныне запечатлéл есú/ клáдезь свящéнный Самаряныни,/ у него же беззакóнных
руками/ бе убиéн,/ яко непорóчно овчá, Филумéне,// новых подвúжников вéры хвалó.
Избáвителя úскреннейший
любúмче,/ Тогó паче всех любяй/ и Того рáди любвé/во огрáде студенцá Иáковля/ жéстоко
умерщвлéнный,/ молú, Филумéне, Господа// о поющих тя.
Мýчеников зарé новосиянных,/
веры свидéтелей,/ Филумéне слáвне,/ тяжкоýмия мрак/ на тя враждýющих разсéявый,/
светом Небеснаго Царствия блистáющим// в Вышних насладúся Крóвех.
Богородичен: Просим себе,
Владычице,/ молитв непрестáнных/ к Жизнодателю Твоему Сыну,/ úже в смéртней/
темнотлéнней сéни спящии,/ яко да радости неумолкáемыя// причáстницы в Небéсных
будем.
Песнь 6
Ирмос: Божéственное сие и всечестнóе/ совершающе
празднество,/ богомудрии, Богоматере,/ приидúте руками восплéщим,// от Нея
рождшагося Бога славим.
Укрепляемь, Филумене,/ сúлою
Господа,/ вéрным подающаго/ токи живóтныя,/ врагов вéры, грозящих ти,/
крепкодушне отче,// не устрашúлся еси.
Тело твое многострадáльное/
и по успéнии/ мягко и удобоподвúжно/ Господь соблюдé,/яко да во одеяния служебная/
облачат отцы его,// о Филумéне.
Тебе поем, священномýчениче
Филумéне,/ в горé Афóнстей/ брáту[4]
своему явúвшемуся/ и мучéние свящéнное
своé// тому áбие повéдавшему.
Богородичен: Сквернáвую,
Богородúтельнице,/ и нечистоты исполненную/ рабов Твоих волю/ омый иссопом
дерзновения// к Сыну Единородному Твоему и Господу.
Кондак, глас 8.
Под.: Взбранной
Воеводе:
С |
вященномýчеников новосиянную звездý,/ у студенца
возшéдшую Самаряныни/ и облистáвшую Цéрковь Христову/ целомýдрием и страдáнием,/
ныне воспоим,/ яко áгнца, за веру заклáннаго,/
любóвию вопиюще:// рáдуйся, блажéнне Филумéне.
Икос
Ангел, хрáбрствовав в
страдальческих болéзнех, Филумене всеблаженне, показался еси, сего ради ныне
ангельския радости и веселия Небеснаго, святе, сподóбився, молúся Христу о
вопиющих ти: радуйся, Кипра благоуханный цвете; радуйся, Господень истинный любúмче;
радуйся, óтрасле Орýнды богодухновéнная; радуйся, плоде Сиона сладчайший; радуйся,
человече Небесный, Ангелом óбщниче; радуйся, Ангеле, единонрáвный мучеником
иерею; радуйся, у кладезя Иáковля пострадáвый; радуйся, ароматный нектар
добродетелей сбирáяй; радуйся, Христово прослáвивый имя; радуйся, врáжие попрáвый
величáние; радуйся, светило новозáрное страстонóсцев; радуйся, звездó свящéнников
ныне пострáдавших. Радуйся, блажéнне Филумене.
Песнь 7
Ирмос: Не послужиша твари, богомудрии,/ паче Создавшаго,/
но огненное прещение мужески поправше,/ радовахуся поюще:// препетый отцев
Господь и Бог благословен еси.
От всякаго мя злоумышлéния
врáжия,/ Филумéне, избáви,/ якоже спасé/ преемника в месте делания твоего,/
скоро тому предвозвестив/ еже на него убийц нашествие// безстýдное и слабодýшное.
Ныне тело твое,/ егóже
Господь сохранú нетлéнно,/ слáвне Филумéне,/ в Сихéме яко источник ся являет
исцелéний/ с верою сему приникáющим/ и ко Христу// твоих предстáтельств
требующим.
Благосострадáтельне
Филумене,/ вся отсéченная многострадальнаго телесé твоего/ во Австрáлии,
святе,/ лютый недуг каркúна[5]
отгнá,/ всем благодать показуяй,/ юже обрел есú// на пáжити веры.
Богородичен: Пречúстый
Владыка/ мир от падения дрéвле избáвивый,/ от пречúстых кровéй Твоих,/ Мати
Божия, воплотúся./ Сего ради, Владычице,/ яко Начáток спасéния нашего// Тя
воспевáем.
Песнь 8
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи,/ рождество
Богородичо спасло есть:/ тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/ вселенную
всю воздвизает пети Тебе:/ Господа пойте, дела,// и превозносите Его во вся
веки.
Новый Христов священномýчениче,/
сéчивом урáнен сый,/ добродетельне Филумене,/ обагрил есú рýбище нúщенское твое/
кровéй твоих тóки,/ вскрай обитая селений веры Господни честных,// в Земли, юже
стопами Своими обыде Бог.
Мученик и ратобóрец победонóсен
явúся/ Христа Вседержителя,/ о Филумене дúвне,/ яко превозшедый доблесть
всяческую/ в последняя лета;/ нетленное тело твое/ священие и источник/ Той
показа, отче,// присноточáщ чудесы.
Сéчиво тя урéза/ непорóчно,
Филумéне крепкодýшне,/ убиéние жéстоко совершáя,/ и главу твою сокрушú всечестнýю,/
священнострадáльче благорóдный:/ сего ради,/ чтýще память твою святую,/
благообрáзно взыскýем// éже пред Господем заступлéний твоих.
Богородичен: Избáви напáстей,
Богорóдице,/ бед, обстояний/ и скорбей гóрестных/ просящих выну, Владычице,/ яже
от Тебе помощи/ и сподóби достúгнути нам/ славы неумолкаемыя/ и на Небесех//
нескончáемыя радости.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земнородный/ да взыграется Духом
просвещаемь,/ да торжествует же безплотных Умов естество,/ почитающее священное
торжество Богоматере,/ и да вопиет:/ радуйся, Всеблаженная,// Богородице Чистая
Приснодево.
Благослáвне Филумéне,/
священномýчениче честный,/ вéры же и Сиона/ новозáрный свéщниче,/ в лúце вси/
твоея кончúны память прáзднующе, вопием:/ с Небесé покрый/ и спасú от всякия нýжды//
к тебе притекáющия.
Яко áгнец Божий пожрéн быв,/
Филумене богообрáзне,/ и к Небесному стаду вознесéн/ и к присносýщней радости и
веселию,/ да Началопастырю сликовствуеши/ и Ангельским чинóм// во веки светло
свеселúшися.
Радуйся, дóблественниче
Господень, Филумéне,/ терпелúвне и всечéстне,/ вопиюще, молимся:/ от сéтей
миродéржца ум наш свободú,/ и песнь сию приимú,/ юже сплетаéм ти,// хвáляще
мученическое твое светлое свидéтельство.
Богородичен: Мáти Божия,/ ум наш возвыси
ко мнóжайшей любвú/ от суеты дóльних страстей и скорбей,/ Яже Вышняго
Рождеством/ древле падшее Адáмово естествó/ любвé ради неизречéнныя и вéлией
милости// возвысившая.
Светилен.
Подобен: Жены
услышите:
Священномýчениче слáвне, úже
в послéдняя временá у студенцá Иáковля пострадáвый и славы причащáяйся ныне
Зиждúтелевы, треблажéнне Филумéне, о нас моли, совершáющих верою присночестнýю
память твою.
На «Хвалитех»,
глас 4.
Подобен:
Званный свыше:
Слáвне Филумéне,/ Орунды кúпрския/
óтрасле цветонóсная и преблаговóнная,/ со Елпúдием, близнецом своим,/ хотя
Единому Господу угодúти и Богу,/ слáсти вся мудро небрегл еси,/ якоже Кущник пéрвее
Иоанн,/ егоже во образ// житию своему приял еси,// Цéркве крúне новоусéченный.
Един у студенцá Иáковля/ вечерни,
Филумене хвалéния/ принося Всецарю/ благоговейно в жертву,/ безстýдно сéчивом
урáнен бе/ и церкóвное облачéние/ обагрúл еси токи кровéй твоих,// вечерни же
прокúмен прочестú// возшéл еси в Небéсныя Дóмы.
Напрáвил еси, Филумене, пéрвее/
к горе Креста/ стопы твоя издéтска,/ пóслежде отшéл еси/ ко брáтству
Божественнаго/ и Всесвятаго Гроба,/ хотя благоговейно послужúти/ святыням свящéнным/
во времена последняя,// отче богодухновéнне,// и шéствовати вослéд Иисуса
Всецаря.
Мóщи божéственныя твоя,/
священномýчениче Филумéне,/ нетлéнны содéлав Господь,/ нетлéнную слáву твою
всем явú,/юже свыше приял еси;/ сего ради благоговейно тя чтит/ Церковь
Христова/ и память твою приснопéтую/ величает, вопиющи:// моли Господа даровáтися
верным// вéлией милости.
Слава, глас 5.
Благочéстием издéтска возгорéвся,/
Филумене священномýчениче, сам себе всяческим тщанием/ Господу возложил еси,/ и
всего человеческаго отрекся,/ лествицу добродетелей постúже/ и мученически
сподобился еси жизнь скончáти:/ тéмже óбщник содéлався славы Господни,/ о нас
выну моли,// совершающих всечестнýю память твою.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны, песни
3-я и 6-я. Апостол иже на память святаго Елевферия, Тим. втораго, 1, 8 — 18. Евангелие от Иоанна,
гл. 15:17 — гл. 16:2. Причастен: В память вечную:
[1] Кипрская обитель Ставровуни (гора Креста), где священномученик вместе со
своим братом-близнецом полагал начало монашества.
[2] Колодца.
[3] Топором.
[4] Сразу после мученической кончины сщмч. Филумен известил о ней своего
брата-близнеца о. Елпидия, подвизавшегося в то время на Афоне.
[5] Раковой опухоли.
О мученичестве святого
Перевод выполняется по изданию: "Служба святому новомученику Филумену Кипрскому". Издание обители святого Николая. Орунда, Кипр, 2010 год.
Автор — кир Харлампий Бусья.
Два дня назад, читал житие его брата, в книге отца Иосифа Ватопедского. И тут такой подарок, ранее не встречал молитвословий, только житите.
ОтветитьУдалитьБлагодарю за труды!
Рада, что пригодилось.
ОтветитьУдалитьВо славу Божию.
Благодарю!) очень пригодилось!)
ОтветитьУдалитьВот и слава Богу!
ОтветитьУдалитьСпаси Христос! Как хорошо, когда служба вычитана и оформлена!
ОтветитьУдалитьСвятый священномучениче Филумене, моли Бога о нас!
Спасибо большое!
ОтветитьУдалитьСпаси Вас Господь за Ваши труды!!!Благословения Божия Вам на последующую работу!
ОтветитьУдалить