Святые мученицы Вера, Надежда, Любы и матерь их София:
бденная служба
бденная служба
Дополнения к службе святым мученицам Вере, Надежде, Любви и матери их Софии составлены в 1875 году учителем музыки и протопсалтом Леонидом Филлипиду. Утверждены Синодом Элладской Церкви в 1955 году и с этого времени включены в состав греческой минеи за сентябрь.
![]() |
Издание, по которому выполнен перевод |
В ближайшее время, в августе 2022 года, надеюсь выложить стихиры на "Господи, воззвах", на литии и на Хвалитех.
На Господи, воззвах Слава, глас 6:
Возсия днесь/ честнáя память мудрéйших дев,/ вéрных веселящи/ и к торжеству прáзднственному созывáющи./ Приидите убо, празднолюбцы,/ песньми похвальными/ Христовых страстотéрпец воспоим, глаголюще:/ радуйся, Веро многострадáльная,/ сосцéв отсечéние/ и члéнов отъятие/ мýжески претерпéвшая;/ радуйся, Надéждо всепéтая,/ злочестúвыя лéсти отбéгшая,/ и себé жертву благоприятную Богу принéсшая;/ радуйся, Любы ́ всехвáльная,/нечестúвых словесы ́ удивúвшая,/ и мýкам тяжким себé предáвшая,/ любвé ради Избáвителя твоего./ Рáдуйтеся, три сестры ́,/ Пресвéтлыя Троицы побóрницы,/ и правослáвных догмáт ясныя проповéдницы./ Не остáвите, молимся, предстáтельствовати о нас/ вкýпе с Софиею,/ мáтерию богомýдрою,/ еже избáвитися напáстей/ вéрою совершáющим// присночестнýю пáмять вашу.
На стиховне стихиры, глас 4.
Подобен: Свыше зван быв:
Светом мудрости осиянныя,/ всехвáльное свидéние добродетелей трéх,/ Софúины óтрасли,/ дев и страстотерпец удобрéние,/ Троицы побóрницы вóзраста млáда,/ беззакóнника посрамúсте,/ и дерзновéнно того прелести посмеястеся./ Темже мукам предáстеся лютым,/ о честныя юницы три,// главáм же вашим усéченным,// свыше венцем увязóстеся.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Христа всем возлюбúвше сердцем,/ и к Тому рачéнием урáнены, всечестныя,/ земных наслаждéние/ яко приврéменное и тлéнное, презрéсте,/ всеслáвныя мученицы,/ Любы ́, Надéждо, Вéро,/ и мудрым поревновáсте дéвам пятú,/ лúку их сопричúслившеся,/ и со Ангелы сликовствýете,/ мýченическими венцы преукрашéнныя,// и Христу молящияся// во еже спастúся душáм нашим.
Стих: Святым, иже суть на земли Его,// удиви Господи вся хотения Своя в них.
Облечéнныя всеорýжием Христа,/ добропобéдныя мученицы/Вера, Любы ́, Надежда,/ добродéтелей носяще имена,/ страждуще, взывáху:/ ни меч, ни нож, ни членов отъятие,/ нижé плáмене сúла/ нас отлучúша Божественныя любвé, / éюже всячески укрепúхомся./ Темже венцы улучúша нетлéнныя,// от Тебе, Бога нашего,// подающаго всем верным вéлию милость.
Слава, глас 6:
Свящéннейшее днесь/ устрояем торжество, вéрнии,/ в лéтней пáмяти страстонóсиц Христовых,/ Надежды, Веры, Любвé,/ Софúиных óтраслей./ Червленúцами от кровей своих украсúвшеся,/ трú соимéнныя добродéтелем сестры ́ / прекрáсною лéпотою Христовою/ непорóчно воспламенúшася,/ Ему и молятся неустáнно о нас,/ верою и любóвию// память их совершающих.
Тропарь, глас 4:
Торжествýет Церковь первородных/ и свеселúтся, приемлющи матерь о чáдех веселящуюся,/ яже яко мудрости тезоименúтая,/ тройственным богослóвским добродéтелем/ равночúсленныя породú./ Тыя с мудрыми дéвами зрит/ уневéстившияся Женихý Богу Слову./ С нею и мы духóвне в пáмяти их свеселúмся, глагóлюще:/ Троицы побóрницы,/ Вéро, Любы ́ и Надéждо,// в вере, любви и надéжде утверждáйте нас.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Днесь верных дружúны сошедшеся,/ духовно да торжествуем,/ приúде бо лéтняя память/ страстонóсиц Христовых/ Веры, Надежды и Любвé,/ богáтыя мúлости нам приносящи./ Темже во глáсе рáдования/ и чúстою сóвестию/ да возопиúм, глаголюще:/ не престáйте молúтися прúсно о нас,/ верою совершающих// присночестнýю пáмять вашу.
Кондак, глас 1:
Софии честныя свящéннейшия вéтви,/ Вера, Надежда и Любы ́ показáвшеся,/ мудрость обуúша éллинскую благодатию,/ и пострадáвше, и победоносицы явúвшеся,/ венцем нетленным// от всех Владыки Христа увязóшася.
Примечания
1. Песнопения бденной службы переведены из греческой Минеи.
2. Склонение слова "любы", парадигмочки:
Славянорусский перевод хроник Георгия Амартола:
И любы
Р любъве, любве
Д не встречается
В любъвь, любовь, любь
Т любовию, любовью, любью
П любви
Зв не встечается
По-видимому, еръ, который перешел в "о" в слове "свекры", в данном случае редуцировался в родительном, дательном и предложном падежах, а в винительном и творительном также перешел в "о".
Церковно-славянский перевод Септуагинты:
И любы
Р любве
Д любви
В любовь
Т любовiю
П любви
Зв не встречается.
Великие Макарьевские Четьи-Минеи: встречаются Именительный, Родительный и Звательный падежи: Любы, Любве и Любы соответственно.
3. Три или трие? Трех или триех? У о. Алипия Гамановича для женского рода указаны три и трех, но стало интересно, и, поискав, нашла примеры трие/триех. Однако поставила первый вариант, согласуясь со стихирами и каноном Минеи.
Великие Макарьевские Четьи-Минеи: встречаются Именительный, Родительный и Звательный падежи: Любы, Любве и Любы соответственно.
3. Три или трие? Трех или триех? У о. Алипия Гамановича для женского рода указаны три и трех, но стало интересно, и, поискав, нашла примеры трие/триех. Однако поставила первый вариант, согласуясь со стихирами и каноном Минеи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий