Страницы

вторник, 12 ноября 2019 г.

Служба преподобному Порфирию Кавсокаливиту

Обложка издания, по которому
выполнен перевод

Перевод выполнен по изданию: Служба преподобному и Богоносному отцу нашему Порфирию Кавсокаливиту с молебным каноном и музыкальным приложением. Издание священного монастыря Хрисопиги, Ханья, 2014 г. Составлена иереем Евангелисом Г. Пахияннакисом, протопресвитером Вселенского Престола. Утверждена епархиальным Синодом Крита 27 февраля 2014 года.

МЕСЯЦА НОЯБРЯ В 19-Й ДЕНЬ

Преподóбнаго и Богонóснаго отцá нáшего
Порфúрия Кавсокаливúйскаго

НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ

На Гóсподи, воззвáх: стихúры на 4, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:

Празднолюбцев лúкове, приидúте, воспоúм/ в преподóбных нóваго/ и Христóва Божественнаго друга, вопиюще:/ Порфúрие, твоими молитвами/ проси о нас, совершáющих боголепно// пáмяти твоея торжествó.

Словес твоих, отче, мрéжею/ явúлся еси душ ловец/ и, от пагубы к пути спасения взем/ бездною искушений и зол потопляемых,/ мир ума, блаженне, подаеши,// о Порфúрие предúвный.

Зря незаходúмый свет очесы ýмными/ безстрáстия высотою,/ исцелений приял еси благодáть:/ темже, óтче, тя врачá недýжным свемы/ и изнемогáющим ходáтая, и помóщника,// и утешителя скорейшаго.

Зерцáло Божественное Слова,/ мýдре Порфúрие,/ и добродетелей сосуд Небесных пребывáя,/ словесы Господни и ученьми/ верныя в простоте наказýеши и услаждáеши,// яко истолковáтель Его повелений, преподóбне.

Слава, глас 2:

Преподóбне отче Порфúрие,/ духовными твоими бореньми/ взем победу на естество,/ воúстинну превыше естествá пребыл еси,/ тем приял еси свыше обожения свет,/ имже сияеши концем/ богодухновенными советы твоими,/ полн пребывая небесныя светлости,/ и нас сподóби/ твоими молитвами сотворúтися// причáстники Божия благодати.

И ныне, глас тойже:

Все упование мое на Тя возлагаю,/ Мати Божия,// сохранú мя под кровом Твоим.

На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Дóме Ефрафов:

Верных собрáния,/ веселящеся, приидите,/ Порфúрия Божественнаго/ воспоúм любодрýжно// сияющаго áки сóлнце.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа/ в зáповедех Его восхóщет зелó.

Дом добродетелей/ Порфúрие, явúся,/подвизáвся паче естества,/ тем и показáлся еси// сосуд Божия благодáти.

Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.

Рачением Божественным/ угобзúл еси душу свою,/ Порфúрие Богомýдре,/ всякия бо слáсти мiрския // небрегл еси.

Слава, глас и подобен тойже.

Троичен: Свете трисиянный,/ Трóице во Едúнице,/ лучезáрнейшее Богоначáлие,/ Порфúрия молúтвами// всех нас помúлуй.

И ныне, глас и подобен тойже.

Владычице Марие,/ Уповáние всего мира,/рачением урáненный/ Порфúрий Божественный/ Тя любóвию величáше.

 

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Гóсподи, воззвáх: стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля в мученицех:

Священник богодухновеннейший,/ избрáн сосуд честный,/ утешитель велий наречеся,/ совершая превысокая и Божественная/любве Божия Таинства,/ яко Ангелов превысший/ послужил еси всех Владыце по достоянию;/ сего ради вси тя чтим,// возлюбленне Порфúрие.

Уязвлен рачением ко Господу, всеблаженне,/ яже в мiре вещи презрел еси,/ богоугодно жúтельство твое/ прóйде, рáдуяся,/ Божественных же заповедей/ делатель усерднейший наречеся,/ любя всякаго человека в мiре,/ сего ради во Пристáнищи Небеснем// веселúшися ныне.

Преподобным единонрáвный,/ добродетели всяцей научúлся еси,/ издетска, святе,/ Божественным стопам последовáв,/ бысть яко столп неподвúжим/ и благодатей Троицы содержúтель Порфирие:/ темже днесь/ святую твою память славослóвяще,// Бога в радости благодаряще, славим.

Слава, глас 6:

Днесь честнáя и благонарóчитая настá память/ богонóснаго отца./ Приидúте, убо, празднолюбцы,/ Порфирия величáйшаго в добродетелех/ радостно да восхвалим, глагóлюще:/ радуйся, Спаса Христа издетска возлюбúвый,/ и, рачения Божия исполненный,/ монашескому жительству поревновáвый,/ радуйся, в Кавсокалúвех подвизáвыйся/ и изобильно осиянный Пресвятыя Троицы ясными светолúтии;/ радуйся, на пажити трезвения порабóтав,/ к молитве же усердней/ сýщия во грáде Афинейстем/ и во всей вселенней немощствýющия и печáльныя призвáвый,/  радуйся, древним преподобным единонрáвный,/ правило радения,/  целомýдрия образе,/ священников слáво,/ инокýющих величáние./ Яко убо неизреченных Таин Христовых служúтель и верный смотритель,/ всеблаженне Порфúрие,/ молися о нас,// верно совершáющих память твою.

На литии стихиры
Глас 1

Рáдуйся о Господе, Евбейский отóче,/ и Афинейский граде ликовствýй,/ пустыне же веселúся Кавсокаливúйская/ и всех монáхов мнóжество/ в памяти преподóбнаго и богонóснаго отца нашего Порфúрия./ Сей бо от младенства Христа возлюбив,/ крепко сокрушú стрелы велиáровы/ и вся плотская желания изсушú:/ тем и Жених Христос/ светоч многосветлый любве его/ всемúрно утверди./ Мы же любóвию/ праздничными песньми сего восхваляем,/ Спаса моляще:/ просвети его молитвами/ и наша ум и сердце, Человеколюбче!

Глас 2

Еже во Афúнех служение твое/ кто поведает, преподобне отче?/ Посреде молвы и искушений/ и многоразличных лукавых деяний/ ты стезею чистою ко Господу шествоваше,/ мира кроме пребывáя,/ áще и телом в мире,/  сего ради милости исполнен,/ в меру совершенства достúгнув,/ чудесы многими/ от Христа прослáвлен еси./ Тем и мы зовем:/ приидú ко иже в мире/ многоразличными недуги томимым,/яко молитвами твоими/ сугубое здрáвие да улучáт.

Глас 3

Подвигом добрым позвизáся,/ отче Порфирие, во Афúнех и Кавсокалúвех;/ во многомятежном убо грáде/ безмолвие препровождая пустынное,/ в пустыни же  о многосмятенном мире/ деннонощно молитвами твоими попечение не остáвил еси,/ яко да благодáть Духа/ вдохнеши в сердца человеческая.

Глас 4

Приял еси с Небесе благодать,/ богоносе Порфирие,/ целити человеков недуги,/ в сих бо úскус имяше,/ телом бо и ты претерпевáше/ во мнозех болезнех./ Сия же вся пренесл еси твердо,/ жúтельствуя сим Павловым:/ кто изнемогает, и не изнемогаю?/ кто соблазняется, и аз не разжизаюся?/ Ныне же, яко ангел-утешитель/ и братолюбия образ,/ не остави пущáти лучú врачевáний// всем, любовию просящим цельбы.

Слава, глас 8

Приидите, вернии, сшедшеся богодухновенно/ духовный лик составим/ в славном торжестве преподобнаго отца,/ Порфирия богомудраго,/ и в песнех и пениих божественных,/ якоже неувядáемыми цветы,/ того увенчáим:/ житие бо возлюбив равноáнгельное,/ и житейских наслаждений возгнушáвся,/ силою Креста невúдимаго врага/ мýжески победú./ Сего ради благодáтию божественною/ Христос его облече/ и сосуд Святыя Трóицы/ Дýхом Бóжиим явú,/ тáинства же естества и сердец сокровенная/ ясно ведати умныма очима/ сему преподá./ Тому убо вопием:/ Богонóсе óтче наш,/ яко светоч Небесных дарований,/ и наша души озарú// ко Господу мольбами твоими.

На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся постников:

Весь освятив ум,/ прияв священное течение, преподобне,/восшел еси к восхождением Таинств Божиих/ и священнотаúнник нареклся еси,/ небесный человече и земный áнгеле,/ светоче миру любодрýжный и человеколюбный,/ кротчайший и чистый разумом,/ море Божия благодати,/ Порфúрие преподобне,/ тáинственнаго винограда возделатель поистине достойный,/ Христа моли душáм нашим даровáти// велию милость.

Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.

Радуйся, иже златозáрными дуновении/ вселенную светло украсúл еси,/ и струями богозрения/ к пристáнищу Божию/ верных сердца пренесл еси,/ темже молим тя, чудес пучúну,/ Божественнаго предуведения благовóнный фимиáм/ и мироухáнное добродетелей приношение:/ приидú и ныне, Богодухновенне,/ и печаль в веселие преложú,/ и вся твоими молитвами оградú,/ подавая исцелений небесныя токи// и велию милость.   

Стих: Блажен муж, бояйся Господа/ в заповедех Его восхощет зело.

Радуйся, Евбеи óтрасле,/на путь Христов от юности вступúвый,/ и в Кавсокалúвех пожúвый терпелúвно,/ иго подъявый пóстничества,/ сего ради к лýчшим Христос тя возведе,/ таинств зрети сокровенная/ и благодáти тайноучúтеля тя вчинú:/ темже ны, Порфúрие, верою почитáющия тя,/ Небесных Чертогов и вышния слáвы сподóби,/ твоими бо предстáтельствы// прóсим, преподобне, Бóжия милости.

Слава, глас 8:

Чистое сердце твое,/ преблаженне Порфúрие,/ дом соделася Всесвятыя Троицы,/ Премудрость бо Божия,/ оскудевáющая восполняющая,/ буйством проповеди/ премудра тя утверди,/ тем и богодухновен священник нарекся,/ и чудотворец человеком,/ ихже привлекáше/ и Божиим глагóлом наставляше/ и добродетели прилежáнию;/ кроток же явúвся, смирен и незлóбив,/ искушения выну претерпевая рáдуяся:/ тем и нас смирению научú/ молитвами твоими/ и миру помыслóв/ яко да улучúм милость// и спасение душ наших.

Тропарь, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:

Подвигом освятúл еси/ священную твою душу,/ юже в дар принесл еси Жениху Христу,/ Порфúрие преподóбне:/ сего ради и врачевáний благодать/ приял еси, блаженне,/ болезни отгоняти и цельбы подавáти/ верою приступающим//к иконе твоей, всехвáльне.

Ин, глас 3.
Подобен: Божественныя веры:

Сосуд благодати Утешителевы/ тя восприяхом/и Троицы даротóчное изволение, óтче:/ ты бо, прилежно взрастúв даровáние,/ якоже светонóсец просиял еси в мiре,/ сего ради молúся Христу Богу, Порфúрие,// даровáтися нам велией милости.

УТРО

По 1-м стихословии седален, глас 1-й.
Подобен: Гроб Твой, Спасе:

Преподóбнически претворив твое житие,/ преподобных общник паче всех показáлся еси,/ преблаженне Порфирие,/ сего ради благодать небесная тя сотворú/ ведуща сердца человеков,/ и хотящая быти яко настоящая зряща,// сего ради тя восхваляем.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Чертог разумный показалася еси, Дево,/ Седалище тáинственное Владыки всех,/ преславный Престол,/ небесная Скиния, Творца всех вместившая,/ сего ради вси человеков рóди// велемудро Тя прославляют.

По 2-м стихословии седален, глас 4-й.
Подобен: Скоро предвари:

Преподобно священствовав Царю и Богу,/ всеблаженне Порфúрие,/ тем приял еси светлый благодáти венец,/ незлóбив явúвся/ и радости небесныя вся испóлнив,/ сию всем подаеши,/ юже дáруй, богомýдре и ныне//  всем, верою чтущим тя.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Дево Всенепорóчная, ненадеемых Надеждо,/ Радосте же и Утверждение сущих нуждах верных,/ плачущим Утешение,/ избави одержúмыя искушеньми нечáянными,/ исцелú недýжныя,/ и люте печáльми обстоúмыя,/ к Тебе бо притекáем выну,// всех Помощнице.

По полиелее седален, глас 3-й.
Подобен: Красоте девства:

Многочудесное, преблаженне, жúтельство твое,/ пóдвиги воúстинну/ сияющее священства одеянием,/ с благоговением почтим./ Тем, предстояще божественному образу твоему,/ сей лобызáюще,/ от него себе улучаем/ благодать, и мúлость, и мир,/ Порфирие, воли Христовы возвестúтелю.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже.

Красотý добрóты Твоея, Непорочная,/ помышляя, окаянный, вельмú изумляюся,/ и исхода моего время/ зрю пред очúма моúма,/ яко имеюща осуждение претерпети пред Ангелы,/ избави мя злыя муки,/ сего ради в покаянии Ти зову:/ радуйся, всех Спасение.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честнá пред Гóсподем/ смерть преподóбных Его. Стих: Что воздáм Гóсподеви о всех, яже воздаде ми. Всякое дыхание: Евангелие от Лукú, зачало 24.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Иоанна Кýщника житие возлюбив/ и вышнее любомýдрие,/ вне мúра был еси, священне./ Обáче Христос,/ Егоже ты издетска возлюбил еси,/ первее тя возлюбú,/ тем и избрá Себе послужúти/ в лице немощствýющих брáтий твоих:/ сего ради в мúре,/ аще и в теле, аки невеществен пребывая,/ светлое одеяние Христово незапятнанно и бело соблюл еси./ Молúся убо, преподобне,// о нас, почитающих тя.

Канон, глас 1
Песнь 1

Ирмос: Христос раждается, славите:/ Христос с небес, срящите:/ Христос на земли, возноситеся:/ пойте Господеви вся земля,/  и веселием воспойте людие,// яко прославися.

Христова друга úскренняго,/ Христова священнодейственника теплейшаго,/ Христова честнáго послушника,/ вси Порфирия, вернии, Кавсокаливúйскаго/ радующеся, в песнех да восхвалим.

Играют мiрстúи концы,/ людие вселенныя радуются,/ ликовствýют небесная,/ сонмы священников и инокýющих/ воспевают соглáсно/ в памяти Порфирия богомýдраго.

О чудесе! Како от юности/ ты претерпе с родúтельми разлучение,/ не побежден естественною любóвию?/ Возгореся сердце твое рачением еже к Богу/ и яко свет сияше уму твоему/ Кýщника образ.

Божия испросú благодати/ нам, взыскýющим помощи,/ и любовию к тебе притекающим,/ Божественным осенением и заступлением,/ таúнниче неизреченный, о Порфирие мудре,/ яко да воспеваем тя.

Богородичен: Сосуд благодати сýщи,/ сердце мое радования исполни,/ óблаки страстей расточú,/ Господу и Сыну Твоему усердно, Обрадованная,/ о всех верных выну молися.

Песнь 3

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну/ и в последняя от Девы/ воплощенному безсеменно,/ Христу Богу возопиим:/ вознесый рог наш,// Свят еси, Господи.

Твое сердце, блаженне,/ еже ко Христу любве огнь воспламенú,/ тем во дни и в нощú же/препитáяся радостно/ Божественными писáнии и псалмы,/ яко слáвий сладкопояше Бóгови,/ преподобне Порфирие.

Всего небесна тя/ богоданная благодать пресветла сотворú,/ юже приял еси паче слова,/ в храме святем зря пустынника преподобнаго,/ измененна в молении ко всяческих Господу.

Оболченна тя во одеяние Божества, пóлна света,/ и на Афоне потаенна,/ Христос ныне мiрови показýет/ и не хотящу ти,/ яко да жáждущия оросúт/ сладкою водою Духа.

Все житие мое/ из лютых совокупúх и всяческих злых,/ к твоему заступлению с прошением прибегаю, Богомудре: Порфирие, избави скоро/ к тебе молитвами вопиюща тепле: согрешúх, помилуй.

Богородичен: Благоутрóбная Дево,/ Спаса рождшая, Христа Бога,/ ко пристанищу спасения/ сущих в прелести призывающая,/ помозú нам скоро,/ яко да предстáтельствы Твоими/ в радости приúмем избавление.

Седален, глас 8-й.
Подобен: Премудрость и Слово:

От Евбеи яко древо неувядáемое/ прозябл еси, отче,/ и добродетели в Горе Афóнстей/ яко плоды показал еси,/ воздержáния, пощения,/ сообрáзно подвигу твóему,/ ум же к высоте úстово восперúл еси,/ непрестаннаго причащáяся веселия,/ чудес лиеши токи/ и раздаеши исцеления,/ верно вопиющим ти:/ молúся Христу Богу/ прегрешений оставление даровáти// прáзднующим любóвию святую память твою.

Слава, глас 3-й.
Подобен: Божественныя веры:

Ревностию божественною оболченный,/ отче преподобне,/волею Христу последовал еси духом/ и прославився паче ума, сияеши ныне,/ со Христом, Женихом твоим пребываеши,/ сего ради молится/ даровати лучшая нам,//  верою твое совершáющим торжество. 

И ныне, глас и подобен тойже.

Неискусобрачная Дево Мáти,/ стужáемую душу мою мою утвердú/ и от глубины зол мя исхитú,/греховным бо бременем потопляем,/ душегýбца врага мя избáви,/ яко да выну пою смиренно Рождество Твое,// присно яко Богородицу величая Тя.   

 

Песнь 4

Ирмос: Жезл из корене Иессеова / и цвет от негó, Христе, / от Девы прозябл есú, / из горы, Хвáльный, / приосененныя чáщи/ пришел есú, воплóщся / от Неискусомýжныя, Невещественный и Бóже.// Слáва сúле Твоей, Гóсподи.

Цвет Евбеи Божественный,/ из кóрене благочестúва, мудре,/ в последних прозябл еси,/ и летами отрочá сый,/ ко Афону взыде, идеже постничества стезю прóйде ангельски/ Божиим мановением, Порфирие.

Всем притекающим ти показался еси/ чистый источник радости,/ надежды и исцелений присноструйный поток,/ благодати крин,/ росóю животóчных вод окропляяй душу,/ дух же веселяй, преподобне.

Свет, живот, мир и радость/ яко благовествуяй приступающим тебе, Порфирие,/ любовь же Божию пламенно изъясни,/ словесную сеть простирая,/ яко искусный рыбарь, многия уловил еси.

Одушевленный храм световúдный сый Божия Духа,/ вселенную озарил еси мудрыми словесы твоими/ в последняя временá,/ показуя ясно сущим во мрáце/ пресиянную небесную славу/ и светлое радование.

Богородичен: Землю Небеси совокупила еси,/ зане совершенно исполнила еси волю Господню;/ ныне чудоточный просия Порфирий, себе самáго верою Богу возложив.

Песнь 5

Ирмос: Бог сый мира, Отец щедрóт,/ Велúкаго Совета Твоегó Áнгела,/ мир подавáюща, послáл есú нам;/ тем, Богоразýмия к свету настáвльшеся,/ от нóщи ýтренююще,/ славослóвим Тя, Человеколюбче.

Препоясався силою,/ прошением крепким Божия духновения и благодати,/ соделася нóво селение Троицы Пречестныя,/ сего ради, боговедением испóлнився неизреченныя славы,/ воли Божия возвестúтель бе/ и откровений истолковáтель.

Печальным пристанище,/ радости раздаятель,/ монахом светильник предобрый,/ родителем мудрый советник,/ пастырь и путевóждь всем заблýждшим,/ Порфирие, ты пребывая,/ и нас от печалей твоими мольбáми избави.

Не видя очúма телесныма, в глубúны души взирáше/ и тайная всяко познавáше,/ чудес действо расточáше яве,/ недуги отгоняя и демоны уязвляя,/ Христовою же силою чудотворя, отче богоприятне.

Благúй рáбе Господень, верный и добрый,/ Христос тя призывает, отче преподóбне, пастыря овцáм,/ испóлнь Божественныя светлости;/ вводяше тыя внутрь церковныя ограды/ и мýдре сохраняше отеческими поучении твоими.

 Богородичен: Стена еси девствующим, Дево Чистая,/ немощствýющим скорое Заступление,/ мира приснотекущая и Божественная Река,/ сего ради прошу Тя,/ подай ми капли к душевному покою и к вечныя радости сопричáстию.

Песнь 6

Ирмос: Из утробы Иону младенца изблевá морскúй зверь,/ яковá прият; / в Деву же всельшееся Слóво/ и плоть при ем шее прóйде, сохрáншее нетленну:/ Егóже бо не по стра дá истления,/ Рóждшую сохранú неврежденну.

Разреши от страстей, преподобне Порфирие,/ пресильною Божественною молитвою твоею,/ тя бо úмамы заступление истинное и твердый покров,/ яко стяжавшаго Троицы благоволение,/ егоже и предстательствы о нас твоими/ безмездно подаеши страждущим.

Колесница Божия показался еси, Порфирие,/ воскрилúл бо еси себе зарею Духа,/ наставляше и верных лики к познанию Вышняго,/ поучая любви совершенней, в нейже истово поживе/ и во мнóзей простоте, преподобне.

Весь срастворен любовию к Зиждителю твоему,/ вся яже Его/ яко изображения помышляше,/ провозвещающая добрóту и славу Божию/ и кропящая любовь неизреченную,/ еяже плоды вкусив,/ в Селениих Небесных ныне радуешися.

Слава Тебе, Христе, Премудрым Промыслом Твоим/ показавшему яве чрез раба Твоего,/ яко мощно есть в последняя времена/ непорочно хранити заповеди Евангелия Твоего,/ úмиже упраздняется мудрование мiра немудраго.

Богородичен: Виждь мое, Владычице, обстояние/ и потщúся скоро,/ даждь ми помощь, поющему Ти, разве бо Тебе инáго покрóва не úмам воистинну,/ тем ускори, якоже и прежде, всегда мя избавляти.

Кондак, глас 4.
Подобен: Взбранной:

В последняя времена богодухновенно пожúвша/ и испóлненна даровáний Божия Духа,/ да воспоúм Порфирия достойно,/ яко по премнóгу утешителен показýется,/ и потребная к целению нам подает,// к нему же взываем: радуйся, отче премiрне.

Икос.

А нгел явился еси на земли плотонóсен,/ естество превозшел еси ýмно,/ и, Бога чтя образом Ангельским,/ возжегл еси сокровенный сердечный огнь,/ нетварною тáинственною благодáтию./ Тем тя блажим, зовýще верю таковая: Радуйся, цвете Церкве, радуйся, шúпок Царствия; радуйся, пáстырю добрый Христова стада, радуйся, сотворивый в нем и научивый; радуйся, Евбеи Небесная розгó, радуйся, Афин прекрасное удобрение; радуйся, провозвестниче и к неизреченным наставниче, радуйся, велиих откровений явúтелю; радуйся, монахов светильниче многосиянный, радуйся, постников вождю многочестный; радуйся, крепкий о немощных ходáтаю, рáдуйся, сúльный о нúщих предстáтелю. Радуйся, óтче премiрне.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы, благочестию совоспитáни, / злочестúваго веления небрегше, / óгненнаго прещения не убояшася,/ но, посредú плáмене стояще, пояху: / отцев Бóже, благословен есú.

Мудростию вышнею/ очистив телесная и душевная чувства, премудре,/ возжег сердце Божественным рачением,/ со Ангелы Богу усердно поеши ныне:/ Отцев Боже, благословен еси.

В болезнех горьких взывáше, радуяся, Порфирие,/мне еже жити Христос/ и еже умрети приобретение многое,/ не престáну, воспевая милость Его и вопия: Боже, благословен еси.

Радость небесную даруй и сладкое орошение,/ славне Порфирие,/ свыше бо приял еси благодать/ еже по естеству выну изобличáти/ и прозревая имýщая свершитися.

Слово твое, мудростию срастворенное/ и Божиею благодатию преудобренное,/ радостию насыщает и веселием верных сердца,/ иже поют любовию:/ Отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Сердце мое, Дево Мати,/ в безместных деяниих яко окалях,/ надежды твердыя разве Тебе не познáх./ Темже скоро мя страстей тления исхитú/ и даруй ми ныне время на покаяние.

Песнь 8

Ирмос: Чýда преестественнаго / росодáтельная изобразú пещь óбраз:/ не бо, яже прият, палúт юныя, / яко ниже огнь Божествá Девы, / в Нюже внúде утрóбу./ Тем, воспевáюще, воспоем:/ да благословúт тварь вся Гóспода / и превознóсит во вся веки.

Направил еси человеков разум/ к пáжитем благодати святым,/ не забыл бо еси поющия ти,/ но преселúвся, в бранех помогáеши одолевáти враги./ Сего ради тя воспеваем, Порфирие,/ неизреченных хранителю, сосýде даров,/ и вкупе песнослóвим Христа во веки.

Пламенеющей Божиею любовию души твоея,/ неизглаголанных соделался еси таинник:/ Егоже бо издетска возлюбил еси,/ Тому присно прилепился еси, священнейше,/ твердо плоть порабóтив духу, и воспевáше:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.

Вси, учения Порфирия приемше,/ приидúте с любовию,/ ныне время настá делания, празднования час,/ зане той ны созывает:/ поработаем убо, яко безсмертнии,/ нерадение и коснение прочь отметáюще,/ и яко умрети имýщии/ в мiре паки да поживем.

 Притяжáл еси Богом окормляемое сердце,/  зане художество обрел еси святое,/ егдá искушения зело обыдóша,/ обращая ум и помышления ко Господу любовию теплою,/ мудре преобúдел еси всякую кознь, вопия:/ да благословит тварь Господа/ и превозносит во вся веки.

Богородичен: Явилася еси чистейший Сосуд, Дево,/ всех Зиждителя приемши разумение,/ сего ради и Чертог показáлася еси всех Творца/ и огнеобрáзный Божий Престол;/ тем Твоя рабы управи, вопиющия:/ да благословит тварь вся Господа/ и превозносит во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Таинство странное вижду: Тáинство стрáнное вúжу и преслáвное:/ Небо вертеп, Престóл Херувúмский Деву,/ ясли вместúлище,/ в нúхже возлеже Невместúмый Христóс Бог,/ Егóже, воспевáюще, величáем.

Воспоúм вси честными Божественными песньми/ Порфирия слáвнаго,/ иже в Бозе знáмении испóлнь,/ в мiре жúтельствуя,/ мiра кроме пребысть яко безплóтен,/ премнóга воúстинну Божия знáмения явú.

Таинство странное вúжду и преславное:/ яко лучáми свет испущáяй/ лик твой сияяй/ и всего тя во славе,/ носящаго ризу светлу, Порфирие, и венец златый,/ имже тя Христос преукрасú.

Удобрú, отче, и испросú умиление,/ сокрушение и милость,/ бдение же и ко благúм взирáние,/ и просвещение Божественное,/ úмже богоугóден да соделаюся// Христу и Богу со Отцем же и Духом.

Людие, радостно да стецемся днесь,/ единомýдренно вси воспевáюще/ Порфирия память,/ иже совершенно во славе/ Престолу Божию ныне предстоит,/ Сего и молит о всех, да будут едино.

Богородичен: Спаса рóждши неизреченно Гóспода,/ небо сотворила еси вся сýщия на земли, Богородице:/ темже молим Тя,/ вкупе с Порфúрием богомудрым/жизнь мою Божественными молитвами онебесúте.

Светилен, глас 3.
Подобен: Свет неизменный, Слове:

В Кавсокаливы Свет несозданный приúде,/ в сердцы вселився Порфирия Божественнаго,/ сына света сего показа,/ им и мир осветил есть.

Слава, глас и подобен тойже.

Троичен: Превысший Свете миру,/ Сыне Отца нерожденна,/ Душе, сияяй в мире,/ Троице Единице, Боже мой,/ молитвами честнаго Порфирия поющия Тя спасай.

И ныне, глас и подобен тойже.

Богородичен: Радуйся, Светило миру,/ чистая и предобрая Невесто Творца и Бога моего,/ Еюже мир свобождается,/ божественнаго же Порфирия Радосте и Славо.

На Хвалитех: стихиры, глас 8.
Подобен: О преславнаго чудесе:

Отче Порфúрие преподóбне,/ память твою слáвную/ благоговейно славослóвяще,/ из глубины возсылáем/ Трóице поклонение/ и воспевáем тя Прослáвльшаго,/ и во святых Почивáющаго:/ молúся, святе,/ и нам даровáтися освящению/ и прегрешений оставлению// благохвáлящим тя.

Отче Порфúрие священне,/ яко жáждущая серна,/ возжадá душа твоя воды Духа,/ всеусердно претече/ во Святую гору Афóнскую/ идеже сотворúся послушáния сын:/ темже дар ти прозрения/ Троица низпослá, блаженне,// подвижника старца Дúмаса ради.

Отче богомýдре Порфúрие,/ пóстническими борении/ душу очúстив и просветúв,/ Божию благодать притяжáл еси,/ священства дар приял еси/ и со Ангелы вкупе послужúл еси,/ ныне же веселяся, святе,/ в Чертóзех Господня Света,// и нас поминай, воспевающих тя.

Отче богомýдре Порфúрие,/ чúстая твоя душа/ крил не имýщи,/ небесе и землú стяжевает постижение,/ еже зрети хотящая быти/ и сердец помышления выну открывáти известнейше:/ темже яко приял еси/ благодать небесную от Бога,// и нас помяни, богорáдованне.

Слава, глас 5:

Приидите, празднолюбцев собóри,/ рáдостно да торжествýим/ память богонóснаго отца,/ Порфирия Кавсокаливúйскаго:/ сей бо от юности Христа возлюбив/ и мiра красная оставив,/ удалúся бегая/в святоименное Афона жúтельство:/ идеже преподобных отцев усердию подражáя,/ пóдвигом украсúся/ и даровáний Духа испóлнися./ Повинýяся же Божественным знáмением,/ в мир обратúся,/ послужúв же Христу/ в лúце братий скорбящих,/ множество чудес сотворú,/и на путь покаяния и света/ мнóги  от тьмы преведе./Пóслежде, времени приспевшу,/ к безмолвия     поприщу возвратúся/ и дух предаде Гóсподеви/в месте святем,/ идеже и благодать улучú./ Сему убо да возопием:/ преподóбнейший отче Порфúрие,/ не остáви и о нашем просвещении просити,// почитающих тя.   

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона преподобнаго, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Честнá пред Гóсподем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздáм Господеви о всех, яже воздаде ми? Апостол к Галáтом, зачало 213. Аллилуия, глас 8: Блажен муж, бояйся Господа: Стих: Сильно на землú будет семя его. Евангелие от Матфея, зачало 43. Причастен: В пáмять вечную бýдет прáведник:

 

Перевод выполнен по изданию: Служба преподобному и Богоносному отцу нашему Порфирию Кавсокаливиту с молебным каноном и музыкальным приложением. Издание священного монастыря Хрисопиги, Ханья, 2014 г. Составлена последнейшим во иереях Евангелисом Г. Пахияннакисом, протопресвитером Вселенского Престола. Утверждена епархиальным Синодом Критской Церкви 27 февраля 2014 года.


Святой преподобномученик Иаков
и его ученики Иаков диакон и Дионисий
монах, убиенные турками
1 ноября 1520 года

Святым Иакову преподобномучнику
и его ученикам Иакову диакону и Дионисию монаху,
от турок 1/14 ноября 1520 года убиенным:

Тропарь, глас 4.
Подобен: Вознесыйся на крест:

Ангельски на земли пожив,/ Апóстолькую восприял еси благодать,/ и покаяния проповедник,/ и учитель пóслан быв,/ показáл еси желáющим спасéния стезю,/ тем и к страсти уготóвися дóблественно,/ с крепкими сострáдальцы твоими,/ Иáковом диáконом и Дионúсием монахом,// мудре преподобномýчениче Иáкове величáйший.


γγελικς π τς γς διαπρέψας, τν ποστόλων νεδέξω τν χάριν, κα μετανοίας κήρυξ κα διδάσκαλος πεμφθείς, δειξας τος θέλουσι, σωτηρίας τν τρίβον, θεν κα πρς θλησιν, παρετάξω γενναίως, σν τος στεῤῥος συνάθλοις σου σοφέ, σιομάρτυς άκωβε μέγιστε.

Житие, составленное прп. Никодимом Святогорцем и помещенное в его книге "Новый мартирологий", а также а "Афонском патерике".

Служба составлена прп. Никодимом Святогорцем: http://akolouthiesorthodox.blogspot.com/2018/07/1.html

Страдание святого преподобномученика Иакова и двух учеников его, иеродиакона Иакова и Дионисия монаха

Святой преподобномученик Иаков родом был из одного селения епархии Касторийской. Родители его именовались Мартин и Параскева. В молодости занимаясь пасением овец и приобретя от них богатство, он чрез то возбудил в брате своем, как Авель в Каине, зависть. Несчастный брат оклеветал его пред турецким правительством в том, что будто бы нашел он сокровище. Чтобы избежать, с одной стороны, братней зависти, с другой – преследования турок, Иаков удалился в Константинополь и там, чрез продажу овец своих, весьма разбогател. 

Однажды, находясь у турецкого эфенди в гостях, услышал он, сверх чаяния, что тот восхваляет чистоту христианской веры, и рассказал Иакову, как жена его, одержимая бесом, приведена была к тогдашнему патриарху святому Нифонту, который едва только начал читать над нею священное Евангелие, к удивлению самого его, эфенди и слуг вдруг отверзся церковный кров и свет небесный окружил патриарха, бесноватую и всю церковь. Слыша это от агарянина, Иаков умилился и пришел к патриарху просить его советов в рассуждении своего положения. Беседы святителя до того растрогали его, что он тогда же триста тысяч пиастров раздал нищим, удалился на Святую Гору и, обошедши ее монастыри, вступил в братство обители Дохиарской. 

четверг, 3 октября 2019 г.

Тропари чтимым в Германии святым

Тропари святым первого тысячелетия, почитаемым в землях Германских
(в хронологическом порядке)


Св. мученикам, воинам Фивейского легиона
Фивейский (или Фиваидский) Легион (Alkateeba al Teebia или Alkateeba Al-sáeedia) римской армии во главе с капитаном Маврикием (Maurice), состоял из христиан. За отказ принести жертвоприношение римским богам по приказу императора Максимиана Геркулия (285-305 н.э.) Легион был полностью истреблен.

Св. Маврикию тропарь, гл. 4:

Нечестиваго царя/поправ безбожное веление,/ мучениче доблественный,/ военачальниче Маври́кие,/ кровь невинных/ не пожерл еси бесовом,/ кровь же свою/ за Христа излиял еси,/ и дружину спострадати укрепил еси,/ по кончине же твоей/ многая чудеса явишася./ Сего ради молися,/ всем чтущим тя/ верными пребыти Христу// даже до смерти.

Кондак, гл. 3

Фиваидския страны произрастения,/ мученицы святии,/ честные шесть тысящ и шесть сот,/ Маври́кие, Канди́де, Экзюпе́рие,/ Инноке́нтие, Вита́лие,/ Алекса́ндре, Окта́вие,/ Урсусе, Ви́кторе и инии/ единодушно пострадавшии,/ и венцы победныя стяжавшии,/ с легионы Ангельскими,/ молитеся за роди христианстии,/ потиву невидимых враг/ мужески нам вооружатися// и спастися душам нашим.




Святая мученица Афра
День мученической кончины  — 7 августа 304 года. Мощи в Аугсбурге, в крипте церкви святых Афры и Ульриха.

Тропарь, гл. 3:
До́блести и любве крила́ми/ возлете́ла еси к Жела́емому Христу,/ чистотою убеле́на,/ ве́рою правою преукраше́нна,/ юже, от слове́с Нарки́ссовых прии́мши,/ дерзнове́нно пред мучи́тели испове́дала еси./ Те́мже, ки́прское прозябе́ние,/ Аугсбурга дивное удобре́ние,/ Афро, страстоте́рпице честна́я,// Бога моли спасти́ся нам. 



Святая мученица Урсула
Жила в IV веке, память 21 октября. Мощи в одноименной церкви Кёльна.


Тропарь, гл. 4:
Царе́вича благоро́днаго вритани́йскаго дщи,/ оставила еси оте́чество твое́/ вку́пе с девами иными,/ яко да саксо́нцев ва́рварства убежи́ши/ и дости́гши Рейна, реки вели́кия,/мученическую смерть от гу́ннов прия́ла еси./ Святая Урсу́ло,/ хода́таица неусыпная буди // о нас ко Господу.  



Святитель Ремигий Реймский
Святители Ремигий Реймский и Иларий Пиктавийский
Тропарь, гл.4
Света Ева́нгельскаго испо́лнени/ и богосло́вием истинным блиста́юще, /о иера́рси святии,/ победи́телие безбо́жия и ересе́й яви́стеся,/ Га́лию и зе́мли фра́нкския/ богатя́ще е́же свыше благода́тию./ Преукраси́в же Це́рковь Христову,/ ди́вныя венцы духовныя прияли есте́/ от Господа и Бо́га нашего,/ Иже молитвами ва́шими// да ниспосле́т нам ве́лию милость. 


Перенесение частицы Креста Господня из Константинополя в Пуатье.
Фреска православного монастыря прп. Антония Великого
(Дром, Франция)
Преподобная Радегунда (Radegundis, Радегонда) Тюрингская
Королева франков, родилась в 518 году в Эрфурте, скончалась в 587 г. Мощи во Франции, в городе Пуатье: 1 rue Sainte-Croix, 86000 Poitiers. Память 13 августа.

Тропарь, гл.5:
От юности своея́/ за́поведем Христовым прилежа́щи,/ супруга нечести́ваго/ кротостию и милостию умиря́ла еси./ Убиения же брата твоего не терпящи,/ мир оста́вила еси,/ от руки свята́го Ме́дарда ма́нтию прие́мши,/ искуше́ния от мира, плоти и диавола/ мужески попра́ла еси,/ монастырь Честнаго Креста возгради́ла еси./ Фра́нкския земли́ царице,/ и́нокинь преподобная наста́внице,/ болезней и скорбей цели́тельнице,/ свята́я Радегундо,/ моли Христа Царя/ и нам ему смиренно послужи́ти// и спасти́ся душам нашим. 


Преподобный Галл, просветитель Швейцарии
Преставился ок. 630 г. Подвизался близ Боденского озера,
мощи хранятся в городе Санкт-Галлен (Швейцария).
Память 16/29 октября, включена в месяцеслов Русской Православной Церкви.

Тропарь, глас 1:
Преподобне отче Га́лле,/ вся земля прославляет/ постническия подвиги твоя,/ ими же ты к Небе́сному Царствию возше́л еси,/ яре́м Христов на рáменах носяй,/ благодáть Божию обильно источáяй./ Ныне же предстоя́ престолу Царя Небеснаго,// моли Христá Бога спасти души нáша.